Dieta 1000 kalorii – 13 dniowa

Odchudzanie nie jest prostą sprawą. Zwłaszcza dla tych, którzy lubią jeść, dla których jedzenie to nie tylko zwykła codzienna czynność, ale przyjemność. Jak więc jeść aby schudnąć, jak jeść, aby nie przytyć, jak jeść by być zdrowym? Musimy pamiętać, że dieta oznacza nie tylko odchudzanie, to pewien styl życia.

Ci, którzy trafili na nasze strony ponieważ chcą schudnąć muszą wybrać dla siebie jakiś rodzaj diety i konsekwentnie dążyć do celu. Tylko upór, konsekwencja i wiara w siebie sprawi by kuracja odchudzająca przyniosła efekt. Obecnie mamy do wyboru wiele diet odchudzających a najpopularniejsze z nich to dieta optymalna, dieta South Beach, tzw. dieta plaż południowych, dieta kopenhadzka, dieta Montignac, dieta 100 kalorii, Kwaśniewskiego, niełączenia, kapuściana, dieta 100 kalorii.

Dzięki temu serwisowi dowiesz się, co dokładnie powinieneś jeść, a czego unikać, jak wybierać zdrowe potrawy odpowiadające określonym zasadom diety…

Żyj szybko i odżywiaj się zdrowo! Jest lato, każdemu przyda sie nowa figura, szczupła sylwetka a wraz z nią lepsze samopoczucie i udane wakacje. Jeśli interesuje cię odchudzanie, diety i zdrowie z naszym serwisem uda Ci sie na pewno.

Dieta odchudzająca to nie tylko szybki spadek wagi i utrata kilogramów. Odpowiednio dobrana dieta odchudzająca skomponowana w składniki takie jak warzywa, owoce i tłuszcze nienasycone pozwolą nam na dłużej zachować młody wygląd. Odpowiednie odżywianie powstrzymuje skórę przed starzeniem się oraz wzmacniają ja przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Zrezygnuj ze słodyczy, czerwonego mięsa tłuszczów nasyconych na rzecz roślin strączkowych, warzyw liściastych i góry owoców a twoja skóra zachowa dłużej młodość. O zachowaniu młodości w swoim ciele przeczytasz także w rozdziale o zachowywaniu młodości dzięki diecie

Organizm każdego człowieka szybciej spala spożywane posiłki jeśli są one dostarczane w małych ilościach. Nie gromadzi wówczas żadnych rezerw kalorycznych. Dlatego warto jeść 5 a nawet 6 razy dziennie a mniejsze posiłki. Jedząc mało a często w organizmie nie spada poziom cukru, co jest przyczyną osłabienia, senności, braku możliwości skupienia się i koncentracji. Utrzymanie odpowiedniego poziomu cukru we krwi ma duże znaczenie na nasze odchudzanie. Szczególnie tej zasady trzyma się dieta plaż poludniowych

Ogólne zasady diety:

  • uczęszczaj na siłownie i korzystaj z usług klubów fitness (to też jest dla Ciebie)
  • Posiłek należy jeść regularnie co 3 – 4 godziny.
  • Należy spożywać 4 – 5 posiłków dziennie; 3 główne i 2 mniejsze przekąski.
  • Zawsze należy zjeść śniadanie, rano nasz układ trawienny lepiej trawi, szybciej trawi, nie jest przemęczony a zjedzone pożywienie zamienia sie na potrzebna nam w ciągu całego dnia energię.
  • Najlepiej jeść częściej mniejsze porcje, niż rzadko, a dużo. Kiedy długo nie jemy miedzy jednym a drugim posiłkiem organizm robi zapasy z jedzenia, bo nie wie, kiedy znowu otrzymać pożywienie.
  • Nie można podjadać między posiłkami, ale czasem pewne produkty smaczne są dozwolone do tak zwanego podjadania np. tak jak dieta Plaż Południowych zezwala na 15 orzeszków – pistacji dziennie.
  • W ciężkich chwilach słabości dobrze jest wypić szklankę wody i żuć gumę bez cukru. Sprawdzonym sposobem na swoje słabości jest także umycie zębów mocno miętową pastą.
  • Płyny to podstawa nie tylko na szybkie odchudzanie ale i motto przewodnie na zdrowe żywienie. Należy pić około 1,5 – 2 litrów płynów dziennie. Najlepiej oczywiście niegazowaną wodę mineralną, niesłodzone herbatki owocowe i ziołowe, i ewentualnie niesłodzone soki owocowe.
  • Wszelkie kolorowe napoje gazowane słodzone cukrem (cola, oranżady, napoje owocowe), słodzone soki i napoje owocowe są po prostu tuczące i mają bardzo dużo kalorii.
  • nie należy słodzić kawy i herbaty. Mleka do kawy najlepiej używać tego 0,5 % tłuszczu
  • Chleb najlepiej smarować nie masłem ale wysokogatunkowymi margarynami.
  • Warto raz dziennie spożywać jedną łyżkę oleju roćlinnego, np olej rzepakowy, oliwa z oliwek, olej sojowy, słonecznikowy,
  • Jeżeli chodzi o produkty mleczne wybieraj zawsze te odtłuszczone np. mleko 0,5 %, chude twarogi, niskotłuszczowe jogurty i serki light, (sery żółte maja bardzo dużo kalorii więc wyklucz na razie całkowicie z diety lub spożywaj je rzadko w niewielkich ilościach).
  • Cukrów prostych (tzw. pustych kalorii) najlepiej nie używać tj. białego cukru (sacharozy) oraz słodyczy (cukierków, czekolad i wyrobów czekoladowych, ciastek, ciast itp.), zwłaszcza te mające wysoki indeks glikemiczny – Spożycie błonnika bardzo sprzyja diecie i dobrze wpływa na odchudzanie. Błonnik pęcznieje w żołądku zwiększając uczucie sytości, poza tym zapobiega zaparciom. Błonnik można znaleźć w takich produktach jak pełnoziarniste produkty zbożowe: pieczywo razowe, płatki zbożowe, gruboziarniste kasze, otręby pszenne, nasiona warzyw strączkowych oraz surowe warzywa i owoce. W aptekach dostępne są także tabletki zawierające błonnik.
  • Przyrządzając swoje dania zalecane jest gotowanie, gotowanie na parze, duszenie bez wstępnego obsmażania, pieczenie w folii lub na grillu bez użycia tłuszczu. Odradzamy stanowczo smażenie na tłuszczu, produkty takie są ciężkostrawne, pochłaniają dużą ilość tłuszczu a zatem i mają mnóstwo kalorii! Smażenie nie sprzyja diecie.
  • Warto też unikać napojów alkoholowych, nie zawierają żadnych wartościowych składników odżywczych oprócz dużej zawartości kalorii i pobudzają nadmiernie apetyt. Aczkolwiek nie jest zupełnie zakazany i jeśli nie ma innych przeciwwskazań dopuszcza się wypijanie do posiłku 1 kieliszka wina najlepiej czerwonego. Czerwone wino jest bardzo zdrowe w umiarkowanych ilościach, więc warto się go napić.
  • Należy ograniczyć spożycie soli, zbyt duża ilość soli w diecie sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie, obrzękom, a także powstawaniu nadciśnienia. Zatrzymana woda w organiźmie sprawia wrażenie, ze jesteśmy grubi, napęczniali, zmęczeni.

Stosując powyższe zasady należy pamiętać, że nie może to być krótkotrwały sposób odżywiania. Tylko na czas diety. Dzięki tym zasadom można schudnąć, ale gdy potem wrócimy z powrotem do starych nawyków efekt jo-jo będzie nieunikniony. Zawsze miejmy gdzieś pod ręką tabele kaloryczna, zapamiętajmy te kilka prostych zasad a nasza sylwetka będzie doskonała.

Uwaga: Wszelkie zmiany w odżywianiu najlepiej jest wprowadzać stopniowo. Należy zachować ostrożność w stosowaniu diet w czasie ciąży i tuż po porodzie

Wiekszość znanych osobistości na całym świecie, gwiazd mody i kina zapytanych o tajemnice ich pięknej figury powtarza, że priorytetową sprawa dla nich każdego dnia jest duża ilość wypitej wody. O niczym innym tak nie pamiętają w swojej diecie jak o wypijaniu niekalorycznych płynów. Oczywiście i oni nie są doskonali i zdarzają sie im czasami dni obżarstwa, bądź skuszenia sie na niemałe ilości słodyczy. Ale to nie znaczy że taki jednorazowy wyskok może zaszkodzić naszej sylwetce. Każda dieta odchudzająca przewiduje, że może sie zdarzyć taka wpadka niejednemu odchudzającemu.

Czy wiesz, że niekoniecznie musisz rezygnować z wina podczas odchudzania. Badania dowodzą, że na odchudzanie czasami lampka wina pomaga bardziej, niż jej unikanie. Wynika to z tego, że osoby lubiące czasem wypić lampkę wina stosując diety odchudzające zabraniające spożywanie alkoholu (takie jak np dieta odchudzająca Cambridge, czy dieta Plaż Południowych), zamiast po alkohol sięgną po coś innego do picia bądź do jedzenia. W efekcie może okazać się to bardziej szkodliwe dla naszej diety niż samo wino. A więc wszystko, ale z rozsądkiem.

Metoda Montignac (dieta, odchudzanie) 
Michel Montignac zaproponował nowy sposób odżywiania. Metoda Montignac to dieta, w której znaczenie ma indeks glikemiczny węglowodanów. Metoda Montignac, to także skuteczny sposób odchudzania. Metoda Montignac to zdrowy styl życia i dlatego warto przyjąć go na stałe. ….

“Chcesz schudnąć – jedz to, co zwykle tylko trochę mniej, bo jest to lepsze i dla ciała i dla naszego podniebienia”. To bardzo trafne stwierdzenie Braiana Wansink, z ksiązki pod tytułem “Bezmyślne jedzenie”. Niech to zdanie będzie dla nas prawdziwa dieta cud.

A teraz jeszcze parę słów ruchu, ćwiczeniach i spalaniu kalorii. Ruch to zdrowie i każdy o tym wie. Aby szybko schudnać, skutecznie schudnąć i być do końca życia w świetnej kondycji i formie musimy o to sami zadbać. A ruch podczas którego spalamy kalorie nie musi być ciezkimi do zniesienia ćwiczeniami. Owszem, biegając w ciągu godziny mozna spalić około 500 kalorii, szybki bieg przez godzinę to aż około 1000 spalonych kalorii. Ale także zwykłe codzienne czynności pozwalaja nam także pozbyć się nagromadzonego tłuszczyku. Na przykład odkurzanie to ponad 200 kalorii, mycie okien przez godzinę to aż 250 kalorii. nawet podczas snum człowiek spala kalorie, około 60. Kiedy nie mamy ochoty ani na cwiczenia, ani na wielkie sprzatanie warto pospacerować. Szybki spacer pozwoli nam spalić około 300 kalorii, a nawet wolny spacer pomoże, bo spali tych kalorii około 200. A na wiosne polecamy pracę w ogródku. Ta przyjemnośc kosztuje nas około 200 kalorii.

Dieta – Odchudzanie 

Dieta (z języka greckiego: “styl życia”) to inaczej sposób odżywiania. Często używane w stosunku do diet odchudzających. Obecnie zalecaną przez ministerstwo zdrowia jest dieta śródziemnomorska zbudowana w kształcie piramidy, składającej się z produktów zbożowych, warzyw, owoców, ograniczonej ilości produktów zwierzęcych (mięsa, jaj), i minimalnej tłuszczy i słodyczy. Jest to dieta wysokowęglowodanowa. Dieta jest oparta na zaleceniach tzw. “Food guide pyramid”, opracowanego przez United States Department of Agriculture i jest ona dość powszechnie uważana za zdrową przez większość ośrodków naukowych zajmujących kwestiami zdrowego odżywiania. Dieta ta jednak jest coraz bardziej krytykowana z naukowego punktu widzenia i proponuje się dokonanie dość istotnych zmian w tym modelu żywienia, w oparciu o coraz bardziej przekonujące wyniki najnowszych badań naukowych. Pewną popularnością cieszą się też diety niskowęglowodanowe, zalecające większe spożycie tłuszczy i białek. W Polsce jest to tzw. dieta Kwaśniewskiego (zwana też przez zwolenników żywieniem optymalnym), w innych krajach popularna jest podobna dieta Atkinsa. Diety te stoją jednak w ostrej sprzecznością z powszechnie akceptowanymi przez większość ośrodków naukowych zajmujących się kwestiami zdrowego odżywiania, zasadami prawidłowej diety. Np. Komitet Terapii Wydziału VI Nauk Medycznych Polskiej Akademii Nauk uważa, że dieta Kwaśniewskiego jest ” wybitnie szkodliwa dla zdrowia”.